Słup z plakatami reklamowymi

Ulotki czy banery – czyli sposoby na reklamę firmy

Category: Kultura języka

Żadna działalność nie uzyska dochodów bez odpowiedniego nagłośnienia. Klientów najbardziej przyciagają znane marki. Jaką formę reklamy powinniśmy wybrac aby nasza firma stała się rozpoznawalna?

Banery, plakaty, bilbordy czyli różne formy reklamy

Plakaty reklamoweZe względu na dużą konkurencję nie jest łatwo wyróżnić się na rynku, dlatego pomagają nam w tym reklamy, które mają za zadanie zwrócić uwagę klienta i sprawić by nasza firma utkwiła mu w pamięci. Postać jaką wybierzemy, zależy wyłącznie od dostępnych nam finansów, po części od branży jaką się zajmujemy, a także od miejsca funkcjonowania firmy. Możemy ją wyrazić w takiej formie jak:

  • strona internetowa
  • kanał na portalach społecznościowych
  • wizytówki
  • plakaty
  • ulotki
  • banery
  • gadżety reklamowe
  • stojaki reklamowe
  • filmy reklamowe

Dla firm mających własne biura będą najlepsze długopisy i inne artykuły biurowe, dla firm transportowych dobą reklamą będą folie umieszczane na miejskiej komunikacji. Natomiast reklamy jak telebimy, ekrany LED dobrze sprawdzą się dla firm produkujących artykuły AGD i RTV. Formy reklamy typu plakaty, bilbordy reklamy outdoorowe, dobrze sprawdzą się w małych miastach gdzie konkurencja jest dużo mniejsza, natomiast w tych dużych jak Warszawa, Kraków, Poznań mogą one być już niezauważalne.

Analizujemy druk UV

Drukowanie plakatówNa reklamach wielkoformatowych jak bilbordy, plakaty konieczne jest nadrukowanie dużej powierzchni. Najlepiej nadaje się do tego druk UV mający wiele zalet. Można do nich zaliczyć możliwość nadruku na praktycznie każdej powierzchni szkle, pleksi, materiale i innych, wysoka trwałość i odporność na warunki atmosferyczne, duża prędkość z jednoczesnym, zachowaniem wysokiej jakości kontrastu oraz nasycenia barw, reklama jest gotowa zaraz po „wyjściu” z drukarki, nie ma ograniczeń co do wyglądu (użytej grafiki) oraz istnieje możliwość prostych zmian elementów graficznych Jest to jeden z rodzajów druku cyfrowego. Stosowane są tusze utwardzane promieniowaniem UV. Druk jest nanoszony powierzchniowo, bez zastosowania solventów dzięki czemu jest to technologia bardziej przyjazna środowisku.

Tanie ulotki i plakaty gdzie szukać

Ulotki reklamoweNajlepszym miejscem gdzie możemy znaleźć usługi taniego wykonywania reklam są sklepy internetowe, gdzie nie musimy fatygować się, żeby jechać do placówki i zrobić zamówienie. Możemy wykonać je na stronie internetowej, a projekt przesłać e-mailowo. Przed realizacją firmy najczęściej pokazują nam jak mniej więcej będzie wyglądał gotowy produkt. Jest to na pewno wygodny sposób uzyskania plakatów i ulotek dla swojej firmy, a dodatkowo zaoszczędzi nam czasu. Możemy również wydrukować ulotki lub plakaty w warunkach domowych. Potrzebujemy do tego tylko drukarki i papieru. Aby ulotka wyglądała profesjonalnie należy zainwestować w sprzęt dobrej jakości. Zdecydowanie ekonomicznym wyjście nie będzie drukarka atramentowa gdy chcemy, aby ulotka była kolorowa. Będzie ona raczej bardziej przydatna przy drukowaniu czarno-białych ulotek. Te jednak nie przyciągają zbytniej uwagi. Do kolorowego druku znacznie korzystniejsza będzie drukarka laserowa. Zapewni ona nie tylko wyższą jakoś wydruku, ale zdecydowanie mniejsze zużycie tunera. Istotny także jest wybór materiałów eksploatacyjnych. Dobra alternatywą dla drogich tuszy oryginalnych producentów będą zamienniki, znacznie tańsze, a zapewniają również wysoką jakoś. Dodatkowo nie wpływają w żadnym stopniu na pracę i żywotność sprzętu. Jeżeli ograniczamy się tylko do podstawowych informacji, zamiast typowego formatu A5, możemy zastosować mniejszy, na pewno będzie to także jakaś forma oszczędności. Efektownie na pewno będzie także wyglądał papier wyższej jakości niż ten stosowany na co dzień. Najczęstszym i najbardziej dopasowanym do drukowania ulotek jest papier kredowy o gramaturze 135 g/m2.


Przydatne wiadomości związane z tematem dostępne są na:

  • Web-to-print.pl – drukarnia internetowa oferująca tanie ulotki i plakaty
  • Poland Media – witryna internetowa firmy oferującej folię one way vision
  • Nf.pl – portal internetowy skierowany do właścicieli firm

Podsumowanie

Reklama jest tak niezbędnym elementem generującym zyski każdego przedsiębiorstwa jak artykuły i usługi jakie on oferuje. Klienci są przede wszystkim wzrokowcami, dlatego dobrze wykonana reklama przyciągnie ich uwagę oraz zapadnie w pamięci.