Torby ekologiczne z nadrukiem

Czy druk na flagach i torbach to dobra forma promocji?

Category: Kultura języka

Istnieje wiele narzędzi, za pomocą których można promować swój biznes. Obok tradycyjnych pojawiają się różne niestandardowe rozwiązania, które wyróżniają działalność spośród innych. Takie działania nie sprawdzają się w odniesieniu do każdej firmy, ale warto je przemyśleć, ponieważ pozwalają przedsiębiorstwu zaistnieć w nietypowy sposób.

Torby reklamowe jako materiał reklamowy

Torby ekologiczneTak jak wspomniano we wstępie, nie każdy sposób promocji może się sprawdzić w odniesieniu do każdej firmy. Dlatego trzeba dokładnie przemyśleć działania reklamowe i marketingowe. Wydaje się jednak, że stworzenie firmowych reklamówek nie zaszkodzi, a nie jest to bardzo duży koszt. Reklamówki sprawdzą się szczególnie w działalności handlowej. Tutaj na pewno odniosą skutek w promocji. Klient bowiem, spacerując potem z reklamówką z tego, konkretnego sklepu daje znak w przestrzeni, że taki w ogóle istnieje. Ponadto przypomina klientom obecnym i przyszłym o jego obecności, kiedy już go znają. Torby reklamowe z nadrukiem od firmy obuwniczej przypominają na przykład osobom, które ją widzą, o fakcie, że miały sobie kupić buty. Reklamówki mniejszy skutek natomiast mogą odnieść w działalności przedsiębiorstwa z innej branży, bo tutaj nawet jest mniej okazji, żeby wręczać klientowi taki gadżet promujący. W handlu można to robić niepostrzeżenie, niejako mimochodem.

Torby reklamowe jako dodatek do strategii marketingowej

Torby materiałoweNie polecam jednak stosować toreb reklamowych jako głównego narzędzia do promocji, ponieważ nie mają aż tak dużej siły oddziaływania, a ponadto ciężko jest zbadać ich efekt. Warto jednak stosować je jako uzupełnienie wcześniej zaplanowanej strategii. Wyróżnia się torby reklamowe:

  • foliowe
  • papierowe
  • materiałowe

Te papierowe są niestety często mniej trwałe i mniej estetyczne od foliowych. Jednak, jeżeli prowadzisz sklep ze zdrową żywnością, lepiej wybierz papier, ponieważ nawet w tak drobnym działaniu może się ukazać niespójny wizerunek firmy. Jeżeli zależy ci na byciu eko, to bądź od początku do końca. Każdy element strategii trzeba przemyśleć w związku z wizją i celami całej firmy. Możesz też wówczas zainwestować w druk na tkaninach. Materiałowe torby na ramię to obecnie bardzo modna rzecz i jeżeli poza logiem twoja będzie miała jakiś ciekawy slogan, to na pewno sprawdzi się jako narzędzie marketingu. Ciekawie wykorzystała ten sposób na przykład jedna firma z Łodzi, umieszczając na worku hasło motywacyjne.

Druk na flagach i inne mniej standardowe opcje reklamy

Baner reklamowy na elewacjiWszelkiego rodzaju torby to dość typowa forma promocji. Istnieją jednak również bardziej oryginalne sposoby na lansowanie firmy. Niektóre z nich to:

  • przypinki
  • otwieracze do piwa
  • flagi
  • czapki
  • zegary
  • breloczki do kluczy

To nie wszystkie możliwości, oczywiście. Jest ich znacznie więcej, skupię się jednak na temacie flag z logiem firmy. Są one stosowane głównie przed budynkami przedsiębiorstw, aby było je widać z daleka. Poza tym na różnych branżowych eventach. Zakres ich oddziaływania jest więc znacznie mniejszy niż takich reklamówek. Co prawda są one przeważnie wielkie i rzucają się w oczy z daleka, jednak poza logiem czy nazwą firmy często nie zawierają nic więcej. Utrwalają się w ten sposób w pamięci potencjalnych klientów. Często stosują tę formę dilerzy samochodów, którzy są znani, a jedynie przypominają się nam, byśmy w momencie zakupu, wiedzieli gdzie się zgłosić. W Poznaniu takich flag jest naprawdę dużo. Jest to dobra forma promocji dla biznesów już rozpoznawalnych w świadomości konsumentów. Raczej nie sprawdzi się natomiast w nowych na rynku firmach. Zresztą podobnie jak reklamowe torby, flagi reklamowe także nie powinny być stosowane jako jedyna forma promocji. Jest za to dobra jako działanie wspierające.


Wartościowe źródła informacji związanych z tematem:

  • Wirtualnemedia.pl – serwis internetowy poświęcony mediom i reklamie
  • Torby.bawelniane.pl – strona internetowa z ofertą toreb ekologicznych z nadrukiem
  • Creator – witryna internetowa firmy z Poznania oferującej druk na tkaninach

Podsumowanie

Dział promocji każdej firmy powinien indywidualnie podejść do reklamy. Należy się zastanowić, która może działać w odniesieniu do działalności konkretnego przedsiębiorstwa. Warto w tym kontekście przemyśleć stworzenie gadżetów reklamowych, które same być może nie posiadają dużej siły oddziaływania jednak kompleksowo, z innymi narzędziami, odnoszą dobre rezultaty.